Kerkenwerk
Missionair werk

Zending en werelddiaconaat zit christenen als het ware in het DNA. Ook onze gemeente wil door zending (= anderen vertellen over God en het Evangelie) en werelddiaconaat (= dienstbaar zijn aan de ander, de ander helpen, over de hele wereld) invulling aan de Bijbelse opdracht. Ook wij zoeken naar manieren waarop wij het bevrijdende Evangelie van Jezus Christus door kunnen geven. Wij willen mensen in moeilijke omstandigheden helpen en bouwen aan een wereld die voor iedereen leefbaar is.

Die zending en dat werelddiaconaat zit eigenlijk wel door heel het kerkenwerk heen geweven, maar is duidelijk zichtbaar in een aantal activiteiten binnen onze gemeente.

ZWO-commissie

De ZWO-commissie richt zich bij uitstek op dit werk. Het zal dan ook geen verrassing zijn dat deze afkorting staat voor Zending, Werelddiaconaat en Ontwikkelingssamenwerking.

> U leest hier meer over de ZWO-commissie en haar werk.

Alpha cursus

Ook heeft in onze gemeente de afgelopen jaren een aantal keer de Alpha cursus gedraaid. Deze cursus richt zich op het (her)ontdekken van het christelijk geloof.

> Meer informatie over deze cursus vindt u hier.

COM-missie

COM-missie staat voor Cantus, Organum et Musica (Zang, Orgel en Muziek) mét een missie. Deze commissie organiseert prachtige concerten in onze historische Sijpekerk om bezoekers op een laagdrempelige manier te aanraking te laten komen met het Evangelie en de kerk.

> U leest hier meer over de COM-missie.

Kerstlichtjestocht

Het e kerstverhaal, op een hopelijk mooie winteravond….in Loosdrecht. Onze gemeente werkt intensief mee aan deze missionaire activiteit, een prachtige manier om aan de hand van Jezus’ geboorte te vertellen over het Evangelie.

> Kijk hier voor meer informatie.

Open kerk

Op zaterdagen in de zomermaanden gaan de deuren van onze prachtige kerk open. De deuren staan uitnodigend open voor iedereen die even een kijkje binnen wil nemen. De verrassende expositie, het markante interieur, de verstilling, het spontane openhartige gesprek met één van de vrijwilligers of de  prachtige orgelklanken kunnen allemaal redenen zijn om door de open deuren naar binnen te stappen.

> Lees hier meer.

Praise Loosdrecht

Er bestaat een nauwe band tussen Praise Loosdrecht en onze gemeente. Deze enthousiaste groep mensen wil door zingen en spelen het Woord van God uitdragen aan iedereen die het maar horen wil. Een aantal keer per jaar zingen zij in onze diensten.

> Kijk hier voor meer informatie.

‘En Hij zei tegen hen: ‘Trek heel de wereld rond en maak aan ieder schepsel het goede nieuws bekend.’

Markus 16: 15

Contact met de kerkenraad?

René Schouten van der Velden, Preses – preses@sijpekerk.nl

Anneke van Henten, Scriba – scriba@sijpekerk.nl