Kerkenwerk
Alpha-cursus

Leer het christelijk geloof beter kennen door de Alpha-cursus

Wat is Alpha?

Met anderen op zoek gaan naar de zin van het leven. Dat is Alpha.

Tijdens negen interactieve en gezellige bijeenkomsten ontdek je wat het christelijk geloof inhoudt.

Voor wie?

Alpha is voor iedereen!

Heb je vragen over het leven of over het christelijk geloof of iemand in je omgeving? Dan is Alpha echt iets voor jou. Of kom samen met degene die interesse heeft! Er is alle ruimte om het gesprek aan te gaan en je (geloofs)vragen en ideeën te delen.

Alpha in Loosdrecht | 2024

Ook dit jaar hopen we met Alpha te starten.

Introductieavond ‘Is er meer?’ is op donderdag 28 maart in de Oude Pastorie. Vanaf 20.00 uur willen wij onder het genot van een drankje en een hapje The Passion kijken met de cursisten.

Op maandagavond 8 april hopen we de eerste cursusavond te houden. Deze avond start om 18.45 uur met een gezamenlijke maaltijd.

De daaropvolgende bijeenkomsten zijn (vooralsnog) op 8, 15 en 22 april, 6, 13 en 27 mei en 3, 10 en 17 juni.

Bid mee!

Het Alfateam bestaat uit 7 enthousiaste gemeenteleden die de cursus vorm geven. Ook is de cursus een mooi middel voor de hele gemeente om het evangelie door te geven.

Jij kunt daarom betrokken zijn door het uitnodigen van belangstellenden, bidden voor deelname en zegen en misschien wil je wel op één van de cursusavonden voor een lekkere maaltijd zorgen.

Doe mee…

Wil je iemand uitnodigen?

Het advies van AlphaNederland is; bid drie keer voor deze persoon of personen. Daarna kun je hem of haar gaan uitnodigen.

Voor hulp bij het uitnodigen liggen uitnodigingskaarten in de kerk.

Het mag natuurlijk ook met een eigen kaart of op een andere persoonlijke manier. Voel je vrij, volg je hart.

AlphaNederland heeft een website waarop je kunt doorgeven dat je bid voor iemand. De website is: bidden.alphanederland.org.

Vragen?

Mail naar:  alphasijpekerk@gmail.com

Alvast dank voor jullie betrokkenheid!

Pieter, Tirza, Hannie, Sam, Ilse, Teus | Het Alphateam

‘Ik ben de alfa en de omega,’ zegt God, de Heer, ‘ik ben het die is, die was en die komt, de Almachtige.’

Openbaringen 1: 8

Heb je interesse of een vraag neem dan gerust