Ondanks alles

Door mijn familie ken ik Jezus al van jongs af aan. Ik denk dat mijn eerste herinnering aan Hem misschien een kerstspel in de kerk was toen ik 4 jaar oud was. Op dit moment ben ik bezig met de vraag wie Jezus is. Laatst hadden we op school een opdracht over ‘Hoe zie je Jezus?’ Dan zie je al die beelden/tekeningen van Hem voorbij komen. Maar doordat wij nu Jezus niet echt kunnen zien, is het moeilijk je visueel een beeld te vormen. Als ik over Jezus als persoon denk, dan denk ik vooral aan iemand die je wil helpen en steunen en die voor ons aan het kruis is gegaan. Ondanks alles is Hij bij je. Ik heb de hulp van Jezus ervaren toen het op school even niet zo goed ging met mijn resultaten. Ik worstelde daar wel mee en misschien moest ik dan toch bijles nemen. Op dat moment werd er op school bijles aangeboden en kon ik daar aan meedoen. Ook toen ik me voor school aan het inzetten was voor het Oeganda-project en ik de hoogste opbrengst binnen haalde, voelde ik de hulp van Jezus. De opbrengst was veel meer dan ik gedacht had.

Vertellen is lastig

Over Jezus vertellen doe ik niet zoveel, ik ben daar wat terughoudend in. Misschien als je mensen beter leert kennen. Zo merkte ik wel dat een gesprek dat over toetsen begint, soms eindigt in diepere onderwerpen en dan kun je het soms ook over geloof hebben. Ik praat meer met mijn familie over Jezus en ook met een klasgenoot. Hij helpt me soms bij de vragen die ik heb en geeft me bemoedigende antwoorden, of helpt me met zijn Bijbelkennis.

Openstaan voor elkaar

Deze coronatijd ervaar ik als wisselend. Ik mis de samenkomsten, maar je moet nu wel meer zelf kiezen. Hoe sta ik in het geloof? Wat vind ik belangrijk? Ook heeft deze pandemie ervoor gezorgd dat er nu in veel kerken versneld techniek is ingevoerd waardoor er veel mogelijk is voor het bekijken van de kerkdiensten, dat is wel mooi. Er zijn in deze tijd wel veel veranderingen geweest en de standpunten en meningen verschillen nogal. Ik denk dat het goed is om open te staan voor elkaar en met elkaar rekening te houden. Dat wil ik meegeven aan de gemeente.

Last modified: 27 april 2021