De Bijbel

Graag vertel ik mijn verhaal. Ik ben opgegroeid in een gezin met 6 kinderen. Mijn ouders gingen naar de Gereformeerde gemeente. Helaas heb ik daar weinig van meegekregen. Tot mijn 17e woonde ik bij mijn ouders. De jaren dat ik in de verpleging ging, moest ik op de zalen (vooral de mannenzalen waar ik werkte) dagelijks uit de Bijbel lezen. Dat verdween later, afgeschaft in de jaren ’60. Thuis in het weekend ging ik nog wel bij mijn ouders naar de Gereformeerde gemeente. Ik was niet zo bezig met het geloof. Als ik reisde ging ik nog wel op zoek naar een kerkdienst. Ik nam ook altijd mijn Bijbel mee, maar gebruikte hem weinig.

In 1975 ging ik naar Nieuw-Zeeland. Daar heb ik de Here Jezus ontmoet door twee Zwitserse vriendinnen. Zij namen mij mee naar ‘The Brethren’ (vergadering van Gelovigen). Door het Woord, ‘the gospel’, kwam de Heilige Geest tot mij. Romeinen 3:23 ging leven. Ik voelde mij een totaal vernieuwd mens. De natuur ging leven. De Bijbel die ik altijd op reis meenam, en eerst nauwelijks las, ging voor mij leven. En nu nog steeds. Mijn ouders hebben altijd voor hun kinderen gebeden. Niet allen zijn tot een levend geloof gekomen.

Mijn Verlosser

Jezus werd voor mij mijn Verlosser, mijn Redder, mijn Vriend. Hij verloste mij van mijn vroegere zonden. Door Hem leerde ik God kennen. Vroeger was dat een strenge, straffende God. Nu niet meer. Dat is genade. Er zijn momenten geweest dat ik de Here God af en toe ver weg hebt ervaren. Je denkt dan dat je het zelf wel kan. Hij heeft mij altijd geholpen vanaf mijn bekering rond mijn 30e, tot nu toe zie ik de hand van God in mijn leven. Heel graag wil ik anderen over de liefde van Jezus vertellen, vandaar mijn drive voor de Alpha-cursus.

Licht en Hoop

Ten eerste: omdat ik Hem liefheb en dit met anderen wil delen. Gelovig en ongelovig. Het belang is dat elke christen een Bijbelse opdracht heeft: Zijn liefde delen. Ten tweede: de liefde die Licht en Hoop wil geven. Elk mensenhart is op zoek naar die Hoop en die Liefde. En de Here Jezus geeft het als je Hem erom vraagt en in Hem gelooft. En als je van Hem houdt, dan wil je het ook met anderen delen.

Trouw zijn

Graag wil ik onze kerkelijke gemeente het volgende meegeven: naar elkaar omzien is belangrijk. Door gebed en door te bidden voor elkaar. Blijf trouw in je geloof en naar God toe, trouw naar de kerk en de kringen. Vraag God of Hij je verkeerde gedachten wil omdraaien naar goede gedachten. Zoek regelmatig de dingen van de Heer op, geniet van stiltemomenten, loof en prijs Hem en blijf getuigen!

Last modified: 23 februari 2021