Geloven

In de kerk van Oud-Loosdrecht zat ik samen met zeven kinderen op de zondagsschool. Het was voor mij best wennen toen we als kerk samengingen met de Sijpekerk. De jeugdgroep was opeens een stuk groter. Hopelijk mogen we snel weer naar de kerk toe, zodat ik de gemeente beter leer kennen. Voor mij is momenteel het geloven in God en Zijn schepping soms best lastig. Ik mis het samenkomen in de kerk en heb geen christelijke vrienden. Op school leer ik dat de aarde en het universum zijn ontstaan door de Big Bang theorie en evolutie. Ik zit op een openbare school en ken niemand die ook in God gelooft.

Bijbel en evolutie

Als ik soms dingen in de preek van de dominee hoor dan denk ik weleens: kan dat wel? Toen ik in de preek bijvoorbeeld hoorde dat Eva is gemaakt uit de rib van Adam, dan is dat in strijd met wat ik in mijn schoolboeken lees. Ik wil blijven geloven wat de dominee zegt, omdat ik heel graag geloof in God. Ik voel me super fijn als ik in de kerk zit, jeugdkerk heb of bij catechisatie ben. Ik weet dan dat er een God is die me onvoorwaardelijk liefheeft. Ik lees in de Bijbel eigenlijk altijd stukken uit het Nieuwe Testament, waar Jezus in voorkomt. Die begrijp ik het beste. Daar zou ik graag meer over willen praten met andere gelovigen.

Vertrouwenspersoon

Ik denk dat de liefde die God wilt geven ons beschermt om slechte dingen te doen. Toch doe ik elke dag dingen die niet goed zijn en daarom kom ik op het einde van de dag bij God. Dan heb ik contact met Hem en mag ik vergeving vragen. Alles wat ik voel geef ik aan Hem over. Ik zie God als een vertrouwenspersoon, een persoon tegen wie ik alles kan zeggen, zoals een beste vriend. Ik groeide eigenlijk altijd met God op. Thuis bidden en danken we ook voor het eten. Het Bijbel lezen na het eten is er een beetje bij ingeslopen. En door de drukte op school, maak ik er vaak ook minder tijd voor vrij.

Hij is erbij

Vorig jaar heb ik in het bijzonder Gods nabijheid ervaren. We leefden in een iets te klein huisje en waren al heel lang met een vergunning bezig van het huis waar we nu in wonen. Toen we die kregen was de ontlading zo groot, dat ik echt het gevoel had: dit moet iets van God zijn. Het kwam namelijk precies op het goede moment! (vlak voordat de coronacrisis begon) Ik had er veel voor gebeden, ook samen met m’n zusje. Vooral op momenten dat ik blij ben, bijvoorbeeld als ik een goed cijfer haal voor een moeilijke toets of bij een geslaagde operatie van een dierbare, dan weet ik dat Hij er is. Hij is er altijd.

Last modified: 16 februari 2021